Dag 11 Van Ao Nang in Krabi naar Kata Bay Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Nicole Bakkker - WaarBenJij.nu Dag 11 Van Ao Nang in Krabi naar Kata Bay Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Nicole Bakkker - WaarBenJij.nu

Dag 11 Van Ao Nang in Krabi naar Kata Bay Phuket

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

01 September 2017 | Thailand, Phuket

Beetje uitslapen, tot 07.00 uur. De koffer inpakken gaat heel gemakkelijk nu en wordt bijna routine. Ik genoot lekker van het ontbijt, inclusief een lekker vers omeletje. Daarna gingen we pad richting Phuket. In de bus stelde Kris ons voor aan de nieuwe gids, die we de komende fagen in Phuekt gaan hebben, mevrouw Khen, ofwel mevrouw ‘Blikje’. ( vertaling van het Engelse ‘can’ ) Zij is een Thaise, die Engels spreekt. Alleen door de Thaise tongval moeilijk te verstaan. Kris mag van Kras niet meer bij de groep blijven. Dit is omdat het te kostbaar is. Als groep gaan we de komende dagen niet meer zovel ondernemen en daarom is een gids voor de gehele dag niet meer rendabel. Mevrouw Blikje kan wel de meest voorkomende dingen voor ons regelen.
Naar Phuket is hemelsbreed niet ver, maar toch een aardige tocht omdat je om moet rijden. We stopten een keer voor een lekker bakje koffie en een uur later bij een modern supermarktgebouw. Vergelijkbaar met de supermarkten in bijvoorbeeld Frankrijk. Een ander stukje Thailand. IK belandde daar bij de koffers en besloot een nieuwe koffer te kopen. De mijne is erg oud en erg moeilijk te hanteren. En hier zijn ze erg goedkoop. Even met Kris overlegd of de oude hier kan blijven en hij zei dat mevrouw Blikje er blij mee zou zijn. Dus ik besloot hem te kopen. Grappig hoor!
Daarna gingen we naar de parelkwekerij. Omdat het net nu even enorm hoosde, konden we niet naar de kwekerij buiten varen, maar alleen de fabriek bekijken. Een vriendelijke mevrouw leidde ons daar rond. Beetje jammer dat dit heel snel ging en zij slecht verstaanbaar was. Maar wat we er zagen was mooi! Parels van allerlei soort en waarde. Sommige voor exorbitante bedragen! Ook zagen we hoe allerlei kroontjes voor ‘Miss-en’ door de fabriek zijn gemaakt. Uiteindelijk kwamen we op een plek waar de parels betaalbaar waren. Ik kocht een mooi armbandje voor mezelf!
Hierna gingen we naar het hotel Vlak erbij deed Kris zijn afscheidswoordje. Het aakte me. Wat een ontzettend leuke en lieve gids hadden we aan hem! We nodigden hem uit om mee te gaan eten vanavond.
Hierna heerlijk geluierd aan het zwembad, er zijn hier wel vier baden. Een met een bar in het zwembad! . Om 16.00 uur een cocktail erbij, lekker! Eind van de middag even ontdekt waar het strand is en een stukje van een mooie zonsondergang meegepikt. Morgen meer!
We aten met Kris in een restaurantje hier in de straat. Toen kwam dan het echte afscheid van Kris. Ieder had een fooi oor hem. Is wel gewoonte, maar was van de meesten van ons ook gemeend!
Met een groepje van 8 gingen we nog even wandelen langs de kraampjes en winkeltjes en op zoek naar een leuke bar. Phuket is geen stralende badplaats, beetje vies en onooglijk. Maar we houden het hier nog wel drie dagen uit.
Nu eerst lekker uitslapen morgen en dan naar de bijeenkomst met mevrouw Blikje. Kris zit dan in het vliegtuig naar Bangkok, waar hij overmorgen weer een nieuwe reis gaat begeleiden.

• 01 September 2017 - 18:26

Ada:

Maak er nig een paar mooie dagen van , Nicole. ,

• 01 September 2017 - 18:35

Trees:

nog maar lekker genieten en ik ook van het verslag!

• 01 September 2017 - 19:43

Godelieve:

Nu nog even paar dagen bijkomen van al die indrukken. Geniet nog even. En bedankt voor je verslagen en foto's

• 02 September 2017 - 10:52

Ellen:

Ha Nicole, Geniet nog lekker een paar dagen wat rustiger. Mooie avonturen gehad!
    Groeten Ellen

• 04 September 2017 - 20:40

Loes:

Jammer dat 'Kras' Kris niet kan laten blijven... Maar al het moois neem je in herinnering toch met je mee. Ben benieuwd naar je armband. Lijkt me supermooi een parel armband! Goed dat je jezelf hebt 'verwend'.