Zondag 22 juli - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicole Bakkker - WaarBenJij.nu Zondag 22 juli - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicole Bakkker - WaarBenJij.nu

Zondag 22 juli

Blijf op de hoogte en volg Nicole

22 Juli 2018 | Nederland, Amsterdam

Zondag 22 juli
Natuurlijk allebei al vroeg uit de veren, want vandaag gaat het gebeuren. In Vlijmen en Almere de koffer inpakken en toen op reis naar de passenger terminal aan de Piet Heinkade in Amsterdam. Vanuit de trein was de Koningsdam al snel zichtbaar, vanuit de auto duurde dat even. Eric nam afscheid nadat hij het schip nog even had bekeken en daarna gingen we door de check-in. We zochten een plaatsje bij het zwembad en dronken iets. Daarna kwam de ‘drill’ , de life oefening om het schip in geval van nood te kunnen verlaten. Heel levensecht! De bemanning had ook echt de reddingsvesten al aan!
Daarna vertrok het schip en gingen wij naar deck 11. Daar konden we het schip Amsterdam uit zien varen, door het Noordzeekanaal. Even later vonden we nog een mooi plekje om even lekker op een ligbedje te gaan zitten. Omdat de magen begonnen te rammelen, gingen we eten. Erg leuk is dat we bij de maaltijden met anderen aan tafel werden gezet. We kwamen bij Marleen, Huub en Irene aan tafel. We aten heerlijk en genoten van de vriendelijke attente bediening. We kochten onze eigen fles wijn, waarvan het restant tot morgen blijft bewaard op onze naam ☺.
Na het eten gingen we op het Lido deck nog even een kopje koffie scoren. Daarna naar de kamer; koffers uitpakken, douchen en acclimatiseren. Tegen twaalven gingen we lekker slapen.

• 24 Juli 2018 - 17:45

Loes:

Klinkt niet verkeerd Nicole, wat ontzettend leuk! Maken jullie een cruise langs de kust van Noorwegen? Ik kan me namelijk indenken dat je nu wel even een beetje uitgewandeld bent ;-) Geniet er intens van! Vier het leven. Dikke x

• 29 Juli 2018 - 20:27

Trees Bakker:

Het begin van onze cruise was al geweldig, die grote boot die door Amsterdam gaat varen, en wij zitten er op!