Dinsdag 24 juli - Reisverslag uit Flåm, Noorwegen van Nicole Bakkker - WaarBenJij.nu Dinsdag 24 juli - Reisverslag uit Flåm, Noorwegen van Nicole Bakkker - WaarBenJij.nu

Dinsdag 24 juli

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

24 Juli 2018 | Noorwegen, Flåm

Dinsdag 24 juli
Om zes uur ging de wekker van Nicole, want ze wilde de binnenkomst in het Sognefjord in Flåm zien. Dat was mooi, al was het jammer dat het nogal bewolkt was. Daarna opstaan. Terwijl Trees zich mooi maakte, ging Nicole alvast een eerste verkenning in Flåm doen. Daarna ontbijten. Jammer genoeg waren we te laat voor onze favoriete eetzaal en we aten op deck 9 in de Lido-market, een pannekoekje en omelet!
Daarna gingen we aan wal. Het treinstation was echt op een paar honderd meter afstand van de boot. We dronken een lekkere cappuccino en genoten van de prachtige muziek die een man met een ‘Artanga’ speelde, een steeldrum. Vergelijkbaar met het geluid van een harp. Om 12.20 zou onze trein komen naar Vatnahalsen. Een mooie, oud aandoende trein, die meer dan 850 m hoogteverschil overbrugt in een afstand van 20 km. Een mooie rit. In Vatnahalsen profiteerden we mee van (gratis) koffie en wafels met jam en slagroom dat klaarstond voor een reizigersgroep haha.
Het in en uit de trein komen was een hele kunst voor Trees, maar nu ze haar rijbewijs heeft doorstaat ze ook dit soort dingen met glas. Tgen vier uur waren we weer op onze Koningsdam. We hadden trek en namen een frites-je met een blikje fris. Daarna gingen we op deck 9 kijken naar het vertrek uit Flåm. Ons gigantische schip wist met verve te draaien in de haven en ging vervolgens op weg om het fjord weer uit te varen. Volgens onze kapitein duurt dat zo’n uur of vier. Natuurlijk was het inmiddels tijd voor een drankje!
We aten in het restuarant met – hoe grappig- twee andere moeders en dochters. Het eten was opnieuw heerlijk. Het menu was dit keer samengesteld met gerechten van beroemde koks. Waaronder Jonnie Boer van de Librije!
Na de maaltijd dronken we even een cappuccino bij het Grand Dutch café. Daarna gingen we even luisteren bij de ‘pianoboys’. En toen naar het optreden van Iris Kroes in de theaterzaal. Dat was erg leuk en mooi. We eindigden met een laatste drankje bij de pianoboys en gingen rond middernacht slapen. Het was toen nog niet helemaal donker buiten!

• 25 Juli 2018 - 21:43

Stina:

Wat fantastisch Nicole! Ik ga jullie volgen hoor!

• 26 Juli 2018 - 08:45

Mathilda:

Ha daar!!
    WAt klinkt dat alllemaal heerlijk!!!
    Welverdiend he nicole na zo n uitputtend sportief jaartje!

Ps 850Km? Bizar hoog!

• 26 Juli 2018 - 14:01

Marga Van Dijck:

Hoi Nicole,

Dit is wel weer heel wat anders dan vorige week. Geniet er lekker van!
    Marga

• 29 Juli 2018 - 20:39

Trees Bakker:

een geweldige treinreis met onderweg een schitterende waterval waar een danseres door heen danste!