Zaterdag 28 juli - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Nicole Bakkker - WaarBenJij.nu Zaterdag 28 juli - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Nicole Bakkker - WaarBenJij.nu

Zaterdag 28 juli

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

28 Juli 2018 | Noorwegen, Oslo

Zaterdag 28 juli
Omdat we vanaf gisterenavond op zee zijn, mogen we een beetje uitslapen, want het is een uurtje langer ontbijt. We kwamen dit keer met ons twee aan een tefeltje, ook wel een keer leuk. Vlak voor we klaar waren hoorden we een omroep bericht over een 5 km loop over deck 3 voor een goed doel. Ik had eerst begrepen dat het om hardlopen ging, maar het bleek een wandeling te zijn. Dus snel naar deck 3 en me opgegeven. Het bleek om 9 rondjes om het schip te gaan. Trees ging supporteren langs de kant. Nicole raakte in gesprek met een dame uit Chicago en in zo’n uurtje samen lopen kun je heel wat uitwisselen met elkaar! Daarna natuurlijk tijd voor een lekkere cappuccino. Daarna gingen we naar het buitendeck, Daar zaten we een poosje lekker en aten we een lichte lunch. Daarna trok de lucht ineens dicht en koelde het behoorlijk af. We vertrokken dus bijtijds naar de theaterzaal waar de kapitein zou vertellen over het schip. Heel leuk en informatief! 30.000 eieren per week, 3.500 kg wasgoed per dag, 1.000 bemanningsleden die 9 maanden werken en dan 3 maanden vrij zijn. En mooie verhalen over de techniek van het schip ( die natuurlijk wat te hoogstaand voor ons waren).
Hierna gingen we weer iets heel leuks ondernemen: een thé dansant! We kregen een bescheiden high tea. We zaten rond een dansvloer en er was een live band ( die van Iris Kroes) die mooie dansmuziek speelde. Enkele aanwezigen bleken behoorlijk goe ballroom te kunnen dansen.
Daarna gingen we op zoek naar Anca en haar moeder. Met hen kletsten we gezellig een uurtje en dronken een lekkere cocktail.
Daarna gingen we voor de laatste keer dineren, dit keer met mensen uit Delft en Kijkduin.
Na het diner gingen we nog even lekker zitten en namen afscheid van Herman en Christel. Daarna volgde de laatste show. Deze viel voor het eerst een beetje tegen. Het was opnieuw de goochelaar van eerder in de week en daarna een optreden van Iris Kroes. Wellicht kwam het doordat we zoveel hebben meegemaakt in de afgelopen week, dat het ons minder boeide.
Na de show naar de hut, want voor 0.00 uur moesten we de koffers gepakt op de gang zetten. Dat was wel hilarisch; hoe had Trees dat op de heenweg er allemaal in gekregen? Maar met een beetje spierballen kreeg Nicole hem dicht. Bíjna vergat Nicole om er een jurkje voor zondag uit te laten…..dat zou me wat geweest zijn als ze in haar nachtpon had moeten ontschepen….
We kletsten nog een poos en het in slaap vallen duurde ook wel even…. Misschien doordat het behoorlijk waaide en we dat goed konden merken!

• 29 Juli 2018 - 21:06

Trees Bakker:

Leuk om te supporteren voor een enthousiaste groep wandelaars. Negen rondjes moesten ze lopen en doordat je steeds dezelfde mensen aan zag komen was dat ook leuk! Een man noemde me "oma"en riep steeds hoeveel rondjes hij nog moest!