Dag 3-Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicole Bakkker - WaarBenJij.nu Dag 3-Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicole Bakkker - WaarBenJij.nu

Dag 3-Bangkok

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

24 Augustus 2017 | Thailand, Bangkok

Dat slapen ging helemaal goed, niks van een jetlag te merken!
Ik die maar riep dat in de vakantie de wekker niet vroeg zou gaan….., om 06.30 uur werden we gewekt. Na een uitgebreid ontbijt- dat was prima! – vertrokken we met de bus. Kris vertelde dat donderdag de oranje dag is, dat wist ik natuurlijk niet, dus geen oranje truitje aan. Hij vertelde ook nog dat een kat hier ‘mauw’ heet, omdat hij dat nu eenmaal zegt, hihi. Op naar ‘Co van Kessel’ . Jawel, een Nederlander die ooit heeft bedacht dat je op een fiets door Bangkok kunt rijden. Daar gingen we, in een lange sliert van 24 fietsen achter elkaar. Door steegjes, over drukke wegen, langs Chinatown, drukke bloemen- en groentemarkten, een chinese tempel, een boeddhistische tempel en een Coca cola met chips en fruitbreak in een achterafstraatje. We begrepen overigens meteen waarom we vroeg waren vertrokken, wat een warmte! Zolang we maar bleven fietsen ging het nog, maar op de tussenstops stroomde het in golfjes van ons af! Maar hartstikke leuk om zo meer van de stad te zien. By the way, om te wonen niet de mijne hoor! Na de tocht onder leiding van Pom, Prom en Prem gingen we lunchen bij een Thais restaurant, aanbevolen door onze groepsgids Kris ( Kris Kras). Heerlijke vleesgerechten met kip en varkensvlees. We konden ze zo pittig maken als we zelf wilden en pepertjes toevoegen.
Na de lunch terug naar het hotel. Daar namen we een lekkere duik in het zwembad, heerlijk! Een van ons liet zich voor het eerst Thais masseren, een uur lang! Na het zwemmen lekker lezen en liggen op onze bedjes naast de pool. Daarna douchen en weer op pad. Naar de Bangkok. Dat verkeer bestaat uit een lange file van langzaam rijdend verkeer. In de stad is dat per rijrichting soms wel vijf rijen dik. Tussen de auto’s de talloze tuk-tuk’s en alle brommers en scooters met soms wel vier personen op een scooter. Tijdens onze rit hadden e precies de dagelijkse regenbui, wat mooie taferelen opriep van mensen met gekleurde regencapejes op de brommer. Het was erg leuk bij de Bayok sky tower. met de eerste lift naar de 77e verdieping, daarna naar de 83e en met de trap naar de 84e. Daar zagen we pas wat voor een enorme stad Bangkok is. Eerst het uitzicht bij de vallende avond en later in het donker. De kwaliteit van het eten was dit keer een beetje droevig…, een ‘all you can eat’ –‘vreetschuur’ van slechte kwaliteit. Maar mocht onze pret niet drukken. Na een rondje over de markt gingen we terug naar het hotel. Nog een biertje en dan slapen, want morgen gaat de wekker om 06.00 uur…..

• 24 Augustus 2017 - 18:16

Ada:

Leuk om zo met hè mee te kunnen reizen Nicole !

• 24 Augustus 2017 - 19:40

Trees:

Ik ga er echt voor zitten om het verslag te lezen! Leuk!

• 24 Augustus 2017 - 19:41

Marga:

Zo te zien geniet je volop, vooral doorgaan!!!

• 24 Augustus 2017 - 21:47

Stina:

wat leuk dat jezelf ook zovaak op de foto's staat Nicole!! En wat leuk dat je door Bangkok hebt gefietst! Jullie zitten er nu natuurlijk net wanneer het elke dag een keer warm water regent! Wat een leuk gezicht zal dat zijn geweest, poncho's aan, poncho's weer uit. Geniet nog lekker !
    ps het lijkt me een leuke groep met leuke jonge mensen

• 24 Augustus 2017 - 22:52

Ins:

Leuk Nicol! Gelijk volop die enorme stad beleven. En dat op de fiets! Gaaf!

• 25 Augustus 2017 - 08:42

Monique:

Hoi Nicole, het is een plezier om te lezen wat je allemaal beleeft! Leuk!!!
    Groetjes, Monique

• 25 Augustus 2017 - 12:10

Lucy:

Wat een mooie verhalen Nicole,leuk om je zo te volgen.
    Prachtige foto's

• 25 Augustus 2017 - 13:13

Godelieve:

Ja hoor het is gelukt. Leuk om te lezen. Geniet nog lekker. Wel vroeg opstaan hè.

• 26 Augustus 2017 - 20:38

Loes:

Wow Nicole, wat ontzettend gaaf om te lezen en dus moet het ook super bijzonder zijn om daar te zijn en dit mee te maken. Geniet vooral verder en laat ons meegenieten! Maar het is vooral jou zo gegund!