Dag 5 Nationaal park Khao Sok - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Nicole Bakkker - WaarBenJij.nu Dag 5 Nationaal park Khao Sok - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Nicole Bakkker - WaarBenJij.nu

Dag 5 Nationaal park Khao Sok

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

26 Augustus 2017 | Thailand, Surat Thani

Van Bangkok naar Surat Thani, in de nachttrein, een hele belevenis. Om een uur of negen kwam de steward van de zitplaatsen bedjes maken. Feitelijk was het daarna de bedoeling dat we zouden gaan slapen, want zitten ko niet meer. Maar intussen bleven de stewards, talloze conducteurs en de mensen die drankjes, rijstgerechten en wat ook meer wilden verkopen door onze gangpaden lopen. En die waren net breed en bezaaid met onze koffers. Daarnaast reed de trein met horten en stoten en stopte hij ook nogal eens. Maar goed, uiteindelijk toch best wat uurtjes geslapen. In Surat Thani namen we de koffers in de hand en stapten uit de trein. Een nieuwe bus stond voor ons klaar. Terwijl de chauffeur de koffers in de bus zette, kregen wij een ontbijtje. Eenvoudig, maar prima. In een paar uurtjes reden we naar Khao Sok.

- leuk om te weten Surat Thani = stad van de goede mensen en Khaao = berg en Sok+ naam van de rivier-
Kris vertelde over de rubberplantages en de palmolie; belangrijkste bron van bestaan in deze regio. Beide zagen we volop in het landschap. We kwamen aan bij de river lodge waar we de komende drie dagen zijn.
We hebben allemaal een eigen huisje op palen, erg grappig. Na onze aankomst was er een flinke hoosbui. Ja bij een regenwoud niet echt ongewoon! We verkenden even de omgeving en aten wat. Om twee uur maakten we een zwem-drijftocht over de rivier. Erg leuk en ook heel mooi. Omdat we een vrije dag hadden, hebben we daarna lekker geklungeld. ( boekje lezen, foto’s bekijken, beetje luieren, cocktail proeven). Om zeven uur hadden we een barbecue in het hotel. Leuk gedaan en goed voor de groepsgeest! Een lekker avondje kletsen, lekker eten en drankje!

• 27 Augustus 2017 - 19:12

Godelieve:

Fantastisch om te lezen Nicole. Geniet nog lekker.

• 29 Augustus 2017 - 19:28

Godelieve:

Leuke verslagen Nicole en mooie foto's

• 04 September 2017 - 20:17

Loew:

Whahaa die rubber bandjes. Lijkt me leuk maar ook een beetje spannend.
    Het ziet er allemaal zo goed verzorgd uit allemaal. Top hoor!