Dag 8 James Bond en Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Nicole Bakkker - WaarBenJij.nu Dag 8 James Bond en Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Nicole Bakkker - WaarBenJij.nu

Dag 8 James Bond en Krabi

Blijf op de hoogte en volg Nicole

29 Augustus 2017 | Thailand, Krabi

Weer vroeg op en laatste ontbijt in Khao Sok. We werden werkelijk hartverwarmend uitgezwaaid door de mensen van de River Lodge. Wat hebben we het hier fijn gehad! We stapten in de bus waar Kris zijn introductie deed. Wat boffen we enorm met deze gids: een Thai, die buitengewoon goed Nederlands spreekt en van alles weet van de Nederlandse cultuur en gebruiken. En verder nog iemand die in alle rust heel goed kan organiseren en in het bezit is van de nodige humor. Ik kan met recht zeggen dat hij de reis máákt.
We vertrokken met de bus op weg naar de provincie Phangnga. Daar aangekomen gingen we met een heel grote longboat varen naar het ‘ James Bond eiland’ , Khao Phing Kan. Daar werd in 1974 de Bondfilm ‘ the man with the golden gun’ opgenomen. En tot nu toe nog altijd een enorme toeristische trekpleister. Iedereen dus met de vingers in ‘schietstand’ op de foto haha! Zie : https://www.youtube.com/watch?v=sUscvHqHkmg
Hierna gingen we ‘halal’ lunchen in een drijvend moslimdorpje: Koh Panyee Island. Goed verzorgd, maar voor mij minder smaakvol dan de Thaise maaltijden die we tot nu toe hadden gehad. Na nog een poos rijden kwamen we aan in ons nieuwe hotel in Krabi. Wat een verschil met het vorige hotel. Dat was sfeervol, gedateerd en eenvoudig; dit hotel is heel modern en erg smaakvol ingericht! Genieten! En we kunnen weer zonder het smeren van Deet tegen muggen en andere vliegende of kruipende insecten op pad!
Nadat we een beetje waren geïnstalleerd in het hotel, gingen we met een groepje de omgeving verkennen. Na een kwartiertje lopen kwamen we bij zee. Even gepootjebaad, wat een warm water! Het is hier sowieso weer veel warmer dan in Khao Sok, eind van de middag was het echt nog wel zweten! We zagen een fantastische zonsondergang, erg leuk! We aten bij een restaurant dat Thais én Italiaans serveerde. Ik was tweemaal daags rijst even zat en koos een pizza. Onderweg terug kochten we een lekker ijsje. Nu schrijf ik dit verslag op mijn balkon aan de zwembadrand, heerlijk!
Ik denk natuurlijk wel af en toe aan Nederland en lees af en toe ieders reacties op dit reisverslag. Leuk! Maar om eerlijk te zijn is Nederland wel echt héél ver weg! :-)

• 29 Augustus 2017 - 20:37

Marga:

Nicole, wat kun jij leuk schrijven, ik lees het allemaal graag en geniet met je mee!

• 29 Augustus 2017 - 21:13

Lies:

toch jammer dat ze die ene rots hebben laten ontploffen voor de film.... ;-)
    Maar wat is het er sprookjesachtig mooi!

• 29 Augustus 2017 - 21:27

Trees:

Iedere dag weer even een fijn moment om je verslag te lezen!
    Kijk nu al weer uit naar morgen!

• 29 Augustus 2017 - 22:05

Ina Bloem:

Wat geniet jij van deze reis zeg! Laat Nederland nog maar heel even ver weg blijven