Dag 9 - Hotsprings, smaragdenpoel en tempel - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Nicole Bakkker - WaarBenJij.nu Dag 9 - Hotsprings, smaragdenpoel en tempel - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Nicole Bakkker - WaarBenJij.nu

Dag 9 - Hotsprings, smaragdenpoel en tempel

Blijf op de hoogte en volg Nicole

31 Augustus 2017 | Thailand, Krabi

Dag 9- 30 augustus
Om 06.30 uur gewekt. Genoten van een ontbijtje. Ondanks het ruime aanbod wat rustig aan gedaan, want we eten hier zoveel en lekker! Maar rustig aan is dan nog geroosterd brood met honing, bakje yoghurt en fruit! Dan morgen maar eens kijken of ik een vers omeletje wil laten bakken. We gingen met een groep van - zoveel hadden voor deze excursie gekozen- in twee minibusjes op weg. Na een uurtje kwamen we aan bij de Hotsprings waterfall, warmwaterbronnen, onstaan diep uit de aarde. Onze Kris was opnieuw niet voor niets zo vroeg weggegaan, want nu waren we bijna de enige. Onvoorstelbaar warm was dit water en omdat er heel veel mineralen inzitten is het goed voor je gezondheid. 10 minuten erin levert 10 jaar verjonging op en 20 minuten 20 jaar (haha). Aangeraden werd om ook niet langer dan 10 minuten erin te blijven.
Hierna gingen we naar de smaragdenpoel. Na tien minuten rijden waren we bij het tropisch woud, natuurreservaat Khao Nor Chu Chi. Daar maakten we een wandeling naar de poel. Prachtig helder water met veel visjes erin, waar we heerlijk in hebben gezwommen. Ook hier genoten we nog even in rust van tot de grote groepen Chinezen kwamen. We maakten een groepsfoto met onze oranje handdoeken, zo leken we een beetje op de monniken die we hier veel zien.
Een heerlijke lunch op een door Kris uitgekozen plekje. Daarna reden we naar de Tigertemple. Daar staan diverse tempels van zowel de boeddhisten, hindoeïsten als de Chinezen bij elkaar. Kris vertelde opnieuw hoe alle geloven in Thailand prima naast elkaar kunnen bestaan. We zagen beelden van Boeddha, maar ook van de hindoeïstische goden: Brahma, Vishnu en Krishna. Hierna gingen we de boeddhistische tempel in om samen met Kris een offerritueel te doen. Kris is van zijn 20e tot 22e monnik geweest. Dat was mooi om mee te maken. We gaven een pakketje ( doosje medicijnen, doosje etenswaren, oranje gewaad en een boeddhabeeldje) met een envelopje met geld van ons aan de vier monniken die er zaten. Wij zaten geknield en Kris sprak gebeden uit. Daarna spraken de monniken gebeden uit en werden we door een van de monniken gezegend met water. Als dank voor en herinnering aan onze donatie kregen we een geknoopt touwtje dat we om onze pols deden. Mooi om dit mee te maken.
Eenmaal buiten gingen we nog even kijken bij een plek waar de apen bezit hebben genomen van het boeddhabeeld. Grappig om te zien hoe enorm slim en ondeugend de apen zijn.
Na een ijsje gingen we terg naar het hotel. Tijd voor een poosje zwembad!
Ik ging om half zeven nog even in mijn eentje naar de zee om de zonsondergang nog een keer te fotograferen.
Daarna gingen we eten bij Jenna’s. Suzan had dit gevonden als best gewaardeerd restaurant in Tripadvisor. Dat bleek te kloppen. We hebben echt heerlijk gegeten. Europees; een biefstuk of Italiaans en heerlijke toetjes! En met zorg klaargemaakt! Maar dan nog waren we incl. fooi maar 900 bhat kwijt ( ca € 22,50). Om 22.30 rolde ik moe en voldaan het heerlijke Ibisbed in! Tot morgen!

• 31 Augustus 2017 - 09:41

Trees:

Wat een prachtig verslag! Ik heb op de vroege ochtend al genoten!

• 04 September 2017 - 20:33

Loes:

Je beschrijft het, maar als ik het lees krijg ik het gevoel dat het bijna niet te beschrijven is. Wat ontzettend bijzonder. Het is er echt prachtig zo aan de foto's te zien. Wat een belevenis! Het is je zo gegund!!!