Dag 10- PhiPhi eilanden - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Nicole Bakkker - WaarBenJij.nu Dag 10- PhiPhi eilanden - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Nicole Bakkker - WaarBenJij.nu

Dag 10- PhiPhi eilanden

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

31 Augustus 2017 | Thailand, Phi Phi Don

We stonden vroeg op en genoten van het ontbijt. Hierna met een open bus naar de haven. Daar stapten we op onze 500 Pk speedboot om naar de Phi Phi elanden te gaan. We begonnen bij Maya Beach, hier is de film “The Beach’ opgenomen met Leornardo di Caprio. We bekeken het eilandje en gingen even lekker zwemmen> hierna voeren we langs Pileh bay en Monkey beach- waar zoals je al kunt bedenken de apen vrij rondliepen. Daarna gingen we een stuk voor Phi Phi Don snorkelen; heel veel geel-zwarte tijgervisjes en verder blauwe, witte vissen en prachtig koraal. Na dit avondtuur gingen we lunchen op Phi Phi Don. Kris vertelde dat dit in 2004 grotendeels is weggespoeld door de tsunami. Dat is wel onvoorstelbaar als je daar in de drukte loopt.
Na de pauze gingen we verder varen. En stukje voor Bamboo Island gingen we opnieuw snorkelen. Kris voerde de vissen met als resultaat dat ze in grote hoeveelheden naar de oppervlakte zwommen ☺.
Hierna voer de boot naar Bamboo Island. Daar gingen we zonnebaden en zwemmen. Vooral dat laatste, want het was echt te warm om in de zon te liggen. Om kwart over vier bracht de speedboot ons weer naar de haven van Ao Nang.
Terug in het hotel gedouched en het zand en zout van me afgespoeld. Daarna een drankje tijdens happy hour.
Ik liep opnieuw naar het strand voor de zonsondergang, maar die was weinig interessant. Daarna met Helène, Wesly, Remco e Renée nog even langs de winkeltjes op zoeken naar souvenirs. Nu is het nog altijd warm en zit ik op het balkon het verslag te typen. Zo lekker slapen en morgen vertrek naar Phuket.

• 31 Augustus 2017 - 16:55

Trees:

geweldig!

• 31 Augustus 2017 - 19:23

Wies En Gerard:

We hebben vandaag een rust dag ingelast op tenerife. Dus tijd om je mooie verslag te lezen. Wat is de wereld mooi he.